Der in Zusammenarbeit der Deutschen Gesellschaft für Psychologie und der Sektion Wirtschaftspsychologie des Berufsverbands Deutscher Psychologinnen und Psychologen organisierte Kongress steht unter dem Motto „Imagine the future: How do we want to work tomorrow?“.
Mit Prof. Dr. Claudia Peus, Dr. Susanne Braun, Dr. Kristin Knipfer, Dr. Armin Pircher Verdorfer, Dr. Brooke Shaughnessy, Dr. Jennifer Sparr, Dipl-Psych. Tanja Hentschel und Ellen Schmid (M.Sc.) wird die Professur für Forschungs- und Wissenschaftsmanagement der TU München fast vollständig vertreten sein. Zudem freuen wir uns ganz besonders, dass die Symposien „Human Resource Management – Understanding and overcoming to women in leadership“ von Dr. Susanne Braun und Dr. Brooke Shaughnessy, sowie "Leadership and Management - Leadership with an ethical orientation: Empirical evidence and avenues for future research" von Prof. Dr. Claudia Peus und Dr. Armin Pircher Verdorfer organisiert werden.
Folgende Beiträge wurden angenommen:
„Gender stereotypes and authentic leadership – An opportunity for female managers?“
- Braun, S., Peus, C., & Frey, D.
„ New Perspectives on Influence Processes in Organizations: Integrating Leadership and Followership“
- Braun, S., & Schmidt-Huber, M.
„Understanding and overcoming obstacles to women in leadership“
- Braun, S., & Shaughnessy, B. A.
„Determined or commited? Effects of gendered wording in scholarship advertisements on male and female students“
- Hentschel, T., Braun, S., Peus, C., & Frey, D.
„How to make reflective learning effective: The significance of contextualization for reflective learning from formal training“
- Knipfer, K., & Moskaliuk, J., Knipfer, C., Stelzle, F., Breuer, G., & Cress, U.
„The significance of reflection and feedback seeking for transfer of learning in managerial training“
- Knipfer, K., & Sparr, J.L.
„Investigating the validity of a German-speaking measure of servant leadership“
- Pircher Verdorfer, A., & Peus, C.
„Exploitative leadership: Theory and measurement of exploitative leadership behavior“
- Schmid, E., & Peus, C.
„Gender differences in motivating trust between strangers“
- Shaughnessy, B. A.
„Readiness to proactively support change in a merger: A model of anteceding ethical conduct“
- Sparr, J. L., & Peus, C.
„Leader and Follower Attachment Orientations as Predictors of Followers' Organizational Commitment: Initial Evidence from Multilevel Analyses“
- Weisweiler, S., Braun, S., Oarga, C., & Frey, D.
„Evaluating informal learning support: Best Practice from MIRROR - Reflective Learning at Work“
- Wessel, D., Knipfer, K., DeLeeuw, K., Maiden, N., Krogstie, B., & Cress, U.