News

Forschungsvorträge von Team-Mitgliedern auf der EAWOP 2013

Das Team der Professur wird mit 12 Beiträgen auf dem 16. Kongress der European Association of Work and Organizational Psychology in Münster vertreten sein!

Der in Zusammenarbeit der Deutschen Gesellschaft für Psychologie und der Sektion Wirtschaftspsychologie des Berufsverbands Deutscher Psychologinnen und Psychologen organisierte Kongress steht unter dem Motto „Imagine the future: How do we want to work tomorrow?“.

Mit Prof. Dr. Claudia Peus, Dr. Susanne Braun,  Dr. Kristin Knipfer, Dr. Armin Pircher Verdorfer, Dr. Brooke Shaughnessy, Dr. Jennifer Sparr, Dipl-Psych. Tanja Hentschel und Ellen Schmid (M.Sc.) wird die Professur für Forschungs- und Wissenschaftsmanagement der TU München fast vollständig vertreten sein. Zudem freuen wir uns ganz besonders, dass die Symposien „Human Resource Management – Understanding and overcoming to women in leadership“ von Dr. Susanne Braun und Dr. Brooke Shaughnessy, sowie "Leadership and Management - Leadership with an ethical orientation: Empirical evidence and avenues for future research" von Prof. Dr. Claudia Peus und Dr. Armin Pircher Verdorfer organisiert werden.

Folgende Beiträge wurden angenommen:

„Gender stereotypes and authentic leadership – An opportunity for female managers?“
- Braun, S., Peus, C., & Frey, D.

„ New Perspectives on Influence Processes in Organizations: Integrating Leadership and Followership“
- Braun, S., & Schmidt-Huber, M.

„Understanding and overcoming obstacles to women in leadership“
- Braun, S., & Shaughnessy, B. A.

„Determined or commited? Effects of gendered wording in scholarship advertisements on male and female students“
- Hentschel, T., Braun, S., Peus, C., & Frey, D.

„How to make reflective learning effective: The significance of contextualization for reflective learning from formal training“
- Knipfer, K., & Moskaliuk, J., Knipfer, C., Stelzle, F., Breuer, G., & Cress, U. 

„The significance of reflection and feedback seeking for transfer of learning in managerial training“
- Knipfer, K., & Sparr, J.L.

„Investigating the validity of a German-speaking measure of servant leadership“
- Pircher Verdorfer, A., & Peus, C.

„Exploitative leadership: Theory and measurement of exploitative leadership behavior“
- Schmid, E., & Peus, C.

„Gender differences in motivating trust between strangers“
- Shaughnessy, B. A.

„Readiness to proactively support change in a merger:  A model of anteceding ethical conduct“
- Sparr, J. L., & Peus, C.

„Leader and Follower Attachment Orientations as Predictors of Followers' Organizational Commitment: Initial Evidence from Multilevel Analyses“
- Weisweiler, S., Braun, S., Oarga, C., & Frey, D.

„Evaluating informal learning support: Best Practice from MIRROR - Reflective Learning at Work“
- Wessel, D., Knipfer, K., DeLeeuw, K., Maiden, N., Krogstie, B., & Cress, U.